Blodcentralerna tar hjälp av ICA för att värva blodgivare

Blodcentralerna tar hjälp av ICA för att värva blodgivare Nu är det dags att promenera, jogga eller springa Blodomloppet. Blodcentralerna genomför, tillsammans med ICA, blodgivaraktiviteter. Syftet är att uppmärksamma behovet av fler blodgivare. Blodomloppet är en serie motionslopp och ett samarrangemang mellan en idrottsförening på orten och den lokala blodcentralen. Åtgången på blod är stor under hela året. Blod är en färskvara som bara kan lagras i 6 veckor Satsningen på Blodomloppet, loppet med dubbla syften - motion och medmänsklighet, ingår i ICAs ambition att öka medvetenheten om mat och motion. Alla ICA-kundkortsinnehavare får 25 procent rabatt på startavgiften. [REMOVED GRAPHICS]Butiksaktiviteter har genomförts inför loppet. Blodomloppet äger rum i Uppsala den 19 juni 2002 Start: Studenternas IP kl 18.15 (1:a start) Mål: Studenternas IP Arrangör: Uppsala IF, tfn 018 51 35 50 Blodomloppet genomförs i år på följande orter: Hudiksvall, Linköping, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Jönköping, Örebro och Malmö. Totalt finns det 11 blodbussar i landet. För ytterligare information gå in på www.blodomloppet.com eller kontakta: Helena Lööf, Blodcentralerna, tfn 018 611 41 76 / 070 580 56 10 Peter Wigstein, ICA Handlarnas AB, tfn 08 585 502 06 / 070 855 26 26 [REMOVED GRAPHICS] [REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00060/wkr0002.pdf