Enklare bolån i ICA Banken - ett pris på alla bolån

Enklare bolån i ICA Banken - ett pris på alla bolån ICA Banken kan nu genom sitt samarbete med SBAB förenkla ICA-kundens vardag. Från och med den 3 oktober 2003 sänks räntan på lån till bostadsrätter och fritidshus. Den nya räntan kommer att ligga på samma nivå som räntan till villafastigheter. Ett pris för alla bolån blir enklare för kunderna. Den rörliga räntan (3 mån) sänks därmed med 0,40 procentenheter för kunder som söker lån till fritidshus och bostadsrätter och kommer därmed att ligga på samma nivå som räntan för villafastigheter, 3,85%. -Den sänkta räntan gör att vi får ett pris på alla bolån. Det är enkelt för kunden, vilket ligger helt i linje med ICA Bankens övriga produkter och tjänster, säger Jörgen Wennberg, vd i ICA Banken. För ytterligare information Jörgen Wennberg, vd ICA Banken, 070-593 71 46 Sven Estwall, vice vd ICA Banken, 070-583 85 80 ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00850/wkr0002.pdf