Etos öppnar ny butik i Haninge

Etos öppnar ny butik i Haninge Torsdag den 15 maj öppnar Etos en ny butik i Haninge. Detta blir kedjans sjunde butik. Haninge får nu ett tillskott i butiksutbudet, i form av en internationell drugstore med skönhets- och hälsoprodukter i sortimentet. - Vi kan erbjuda en värld av flärd, utan att göra avkall på nyttiga och hälsosamma produkter, säger Henrik Patek, tf VD för Etos AB. Kunderna uppskattar kombinationen av skönhet och hälsa i Etos utbud. Känslan av internationell drugstore ger positiva associationer och upplevs som något nytt i Sverige, enligt kundundersökningar. Kedjan har en stark butiksidentitet genom att de olika produktområdena har var sin färg: ljusblå för kroppsvård, röd för skönhetsprodukter, orange för hälsoprodukter och djupblå för presentartiklar. På så sätt skapas en varm, fräsch butik som verkligen väcker inspirationen till liv. Etos har ensamrätt i Sverige på produkter från den brittiska drugstore- kedjan Boots. Dessutom säljer Etos skönhets- och hälsoprodukter under eget varumärke. Inom några år har Etos som mål att ha ett 30-tal butiker i Mälardalen. Välkommen på förhandsvisning av Etos nya butik i Haninge Centrum torsdagen den 15 maj klockan 09.30. För ytterligare information: Henrik Patek, tf VD Etos AB 0705 10 22 35 Anna Hedström, informatör 0737 65 12 00 Etos ingår i ICA-koncernen (ICA Ahold AB) som är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00450/wkr0002.pdf