Etos öppnar ny butik i Linköping

Etos öppnar ny butik i Linköping Torsdag den 9 oktober öppnar Etos en ny butik i Linköping. Detta blir kedjans åttonde butik. Linköping får nu ett tillskott i butiksutbudet, i form av en internationell drugstore med skönhets- och hälsoprodukter i sortimentet. - Vi kan erbjuda en värld av flärd, utan att göra avkall på nyttiga och hälsosamma produkter, säger Christina Ståhl, VD, Etos AB. Kunderna uppskattar kombinationen av skönhet och hälsa i Etos utbud. Känslan av internationell drugstore ger positiva associationer och upplevs som något nytt i Sverige, enligt kundundersökningar. Kedjan har en stark butiksidentitet genom att de olika produktområdena har var sin färg: ljusblå för kroppsvård, röd för skönhetsprodukter, orange för hälsoprodukter och djupblå för presentartiklar. På så sätt skapas en varm, fräsch butik som verkligen väcker inspirationen till liv. Etos har ensamrätt i Sverige på produkter från den brittiska drugstore- kedjan Boots. Dessutom säljer Etos skönhets- och hälsoprodukter under eget varumärke. Inom några år har Etos som mål att ha ett 30-tal butiker i Mälardalen. Välkommen på förhandsvisning av Etos nya butik i Linköping, på Tanneforsgatan 11, torsdagen den 9 oktober klockan 09.30. För ytterligare information: Christina Ståhl, VD Etos AB 070-661 23 62 ICAs presstelefon 070 253 66 60 Etos ingår i ICA-koncernen (ICA AB) som är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. ICA ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. I Holland finns drygt 400 Etos-butiker. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00030/wkr0002.pdf