ICA Ahold har inga planer att gå in på börsen

ICA Ahold har inga planer att gå in på börsen Med anledning av uppgifter i Dagens Industri vill ICA Ahold göra följande förtydligande: Det är en av ICA Aholds ägare, ICA Förbundet Invest AB, som planerar en marknadsnotering. ICA Ahold ägs till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V., till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB och till 20 procent av Canica A/S. ICA Ahold AB har redan en ägare - Royal Ahold - som är börsnoterad i Amsterdam, Zürich och New York. För frågor om ICA Förbundet Invest AB och dess eventuella planerade marknadsnotering, kontakta: Anders Hallgren, informationschef, ICA Förbundet Invest AB Tel: 08-585 502 66 eller mobil 0708-85 02 66. ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 100 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 500 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT00260/wkr0002.pdf