ICA Banken och Nordea inleder samarbete

ICA Banken och Nordea inleder samarbete Med start nästa år får Nordeas kunder möjlighet att ta ut pengar med sina bankkort i kassorna på de 1 553 ICA-butiker som är ICA Bankens ombud. - De ICA-kunder som också är kunder hos Nordea får nu ännu bättre service i butikerna, säger Jörgen Wennberg, vd för ICA Banken. Avtalet gynnar bägge parter: ICA kan erbjuda ytterligare en tjänst och Nordea kan erbjuda sina kunder ytterligare 1 553 bankombud. -Tack vare att ICA driver bank kan vi erbjuda tjänster som ger oss en konkurrensfördel gentemot andra dagligvarukedjor, säger Jörgen Wennberg. För ICA-butikerna är en annan konkret fördel att det blir mindre kontanter i kassorna. ICA Bankens kunder och kunder med ICA-kort har sedan länge möjligheten att ta ut och sätta in pengar direkt i butikskassorna. För ytterligare information Jörgen Wennberg, vd ICA Banken, tel 0705-93 71 46 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA dessutom 1 300 Statoil-stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT20290/wkr0005.pdf