ICA Banken prisas av tidningen Privata Affärer

Tidningen Privata Affärer har i år tilldelat ICA Banken utmärkelsen Årets bankkort. Banken får utmärkelsen för sitt ICA Bankkort Plus.

Privata Affärers motivering till utmärkelsen lyder: ”Med ICA Bankens kort på fickan betalar kunden vare sig uttagsavgifter eller valutapåslag under utlandsvistelsen. Vi belönar ICA Banken för sina kundvänliga villkor för ett betalningsmedel som idag är lika spritt som kontanter.” - Utmärkelsen bekräftar hur nöjda våra kunder är med ICA Bankkort plus. Under några kampanjveckor i september fick vi 30 000 nya bankkortskunder och tillströmningen bara fortsätter. Vi räknar med att vid årets slut ha fått totalt 60 000 nya kortkunder under året, säger Jörgen Wennberg, vd ICA Banken. - Det är framför allt kortets dubbla funktioner, både som bankkort knutet till ett lönekonto och betal/kreditkort med bonus på allt överallt, som lockar kunderna, säger Wennberg. ICAs kundbank kan nås via kassorna i 1 600 ICA-butiker i hela Sverige, för insättning och uttag, samt via internet (www.ica.se) och telefon (033-47 47 90). ICA Bankens kunder kan även ta ut pengar i uttagsautomater både i Sverige och utomlands utan kostnad. ICA Banken erbjuder även tjänster som konto, kontokredit, kort, kundlån, bolån (i samarbete med SBAB) och reseförsäkring. För ytterligare information: Jörgen Wennberg, vd ICA Banken, tel 070-5937146 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60