ICA-butikernas försäljning under april

ICA-butikernas försäljning under april Solna 13 maj 2003- Under april månad sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 802 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 637 miljoner kronor eller 10,3 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter var ökningen 9,2 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 4,2 procent till 25 214 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 3,1 procent under samma period. En mycket god påskförsäljning har bidragit till det positiva utfallet. I fjol inföll påskförsäljningen under mars månad. ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 o00 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030513BIT00390/wkr0002.pdf