ICA-butikernas försäljning under mars

ICA-butikernas försäljning under mars Solna 11 april 2003- Under mars månad sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 379 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en minskning med 256 miljoner kronor eller 3,9 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter var minskningen 4,6 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 2,2 procent till 18 426 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 1,0 procent under samma period. Det negativa utfallet under mars beror på att påskförsäljningen i år kommer i april mot att hamnat i mars i fjol. ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 o00 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/11/20030411BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/11/20030411BIT00710/wkr0002.pdf