ICA-butikernas försäljning under november

ICA-butikernas försäljning under november Solna 11 december 2003- Under november sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 270 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 24 miljoner kronor eller 0,4 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter var ökningen 0,6 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 3,6 procent till 72 361 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 2,7 procent under samma period. Det förhållandevis låga värdet för försäljningsutvecklingen under november beror på att försäljningen inför Allhelgonahelgen hamnade i november i fjol men i oktober i år. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA dessutom 1 300 Statoil-stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT20270/wkr0005.pdf