ICA-butikernas försäljningsutveckling positiv i september månad

ICA-butikernas försäljningsutveckling positiv i september månad Under september månad sålde ICA-handlarna varor för 5.514 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 352 miljoner kronor eller 6,8 procent jämfört med samma månad i fjol. Ökningen för identiska enheter blev 5,9 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 4,8 procent till 50.866 miljoner kronor. För identiska enheter är ökningen 4,2 procent. Fakta: Tillsammans svarar de cirka 2000 ICA-handlarna i Sverige för en dryg tredjedel av den totala dagligvaruförsäljningen i landet. För ytterligare information Anders Hallgren, informationschef ICA Handlarnas AB, tel 08-585 502 66 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00740/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00740/bit0002.pdf