ICA MENY skriver riksavtal med SF Bio

ICA MENY skriver riksavtal med SF Bio ICA Menyföretagen AB har skrivit ett rikstäckande samarbetsavtal med SF Bio värt cirka 70 miljoner kronor. Avtalet, som löper över tre år, börjar gälla från första januari 2004 och avser leveranser av konfektyr till SF Bio. SF Bio har 194 salonger i 21 orter runt om i Sverige och omsätter ca 900 miljoner om året. "Att få en partner med bred erfarenhet inom servicehandeln var avgörande i vårt val av grossist," säger Marie Malmros, försäljningschef, SF Bio. "Vi känner förtroende för ICA MENY och tror att vi kan få den hjälp vi behöver med att utveckla våra kiosker." ICA MENY Servicehandel ser positivt på samarbetet med SF Bio som nyligen tog över driften av AMC-biografen i Heron City (numera Filmstaden Heron City), Kungens Kurva utanför Stockholm. "Vi är jätteglada över att ha fått förtroendet och ser fram emot att tillsammans utveckla SF Bios affär," säger Joakim Nilsson, affärsområdeschef ICA MENY Servicehandel. Kontaktperson: Joakim Nilsson, affärsområdeschef ICA MENY Servicehandel Tel: 08-722 12 26 E-post: joakim.nilsson@ica.se www.icameny.se ICA MENY: ICA Menyföretagen är en affärspartner med två olika affärsområden, servicehandel samt restaurang & storkök. ICA MENY är ett helägt dotterbolag till ICA AB och är idag huvudleverantör till bl.a. Statoil, 7-Eleven, Pressbyrån och cirka 4 000 "fria handlare" inom kompletterings- och servicebutiksmarknaden. Inom ICA MENY finns butiksprofilerna Nära Dej, som är en enklare form av kedjesamverkan anpassat för mindre dagligvarubutiker, samt TiME, som är ett nytt koncept för den moderna service- och kompletteringsbutiken. SF Bio: SF Bio är Skandinaviens ledande biografföretag och ingår tillsammans med systerföretaget Svensk Filmindustri (SF) i Bonnier AB. SF Bio finns etablerad på 21 orter i Sverige med mer än 31 300 stolar i 211 salonger. Vi har över 9 miljoner besökare per år. Omsättningen på årsbasis är för närvarande drygt 900 Mkr. Antalet medarbetare är ca 900, vilket motsvarar ca 400 heltidstjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT20080/wkr0006.pdf