ICA växer i Borlänge och Västerås

ICA växer i Borlänge och Västerås ICA Handlarnas AB har fattat beslut om att bygga ut distributionsenheterna i Borlänge och Västerås ytterligare. Utökningen beräknas ge 35 respektive 50 nya arbetstillfällen. Idag är Borlänge cirka 24 000 kvm och ska byggas ut med 5 000 kvm och Västerås är cirka 66 000 kvm och ska utökas med cirka 8 000 kvm. - I Borlänge ska vi skapa större kapacitet för att hantera färskvaror. Detta är ett led i förberedelserna inför vår färskavrusatsning och lanseringen av konsumentpackat kött. I Västerås ska utbyggnaden ge plats åt specialvaror, ett sortiment som växer i takt med de större ICA-butikernas expansion, säger Erland Björn Vice VD. För ytterligare information: Erland Björn Vice VD, telefonnummer: 585 503 50 Sven-Göte Gustavsson Logistikchef, telefonnummer: 021-193330 mobil: 070- 6341972 ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00220/wkr0002.pdf