Jörgen Wennberg blir VD för ICA Banken

Jörgen Wennberg blir VD för ICA Banken Jörgen Wennberg har varit tillförordnad VD för ICA Banken sedan november men tar nu över posten som ordinarie VD. Dessförinnan var han vVD och har varit med från ICA Bankens start 1999. Av ICA Bankens kunder är det 1,4 miljoner som sparar på konton knutna till kortet. Inlåningen uppgår till 4,2 miljarder. För ytterligare information: Jörgen Wennberg, VD ICA Banken, 0705 93 71 46 Bo Lagergren, informationschef ICA Banken, 0705 12 21 50 ICA Banken ingår i ICA-koncernen (ICA Ahold AB) som är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA- koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00550/wkr0002.pdf