Maxi ICA Stormarknad öppnar i Torslanda

Torslanda är inte längre en vit fläck på ICA-kartan. Onsdag 17 november öppnar Maxi ICA Stormarknad i Torslanda.

Stadsdelen Torslanda i Göteborgs kommun har cirka 20 000 invånare, men relativt få dagligvarubutiker. Angränsande Öckerö kommun har cirka 15 000 invånare. Nu får invånarna en riktig stormarknad i ett helt nytt stadsdelscentrum, Amhult. Förutom Maxi ICA Stormarknad inryms även ett antal fackhandelsbutiker i köpcentrumet på totalt 15 000 kvadratmeter. - Vi ska erbjuda våra kunder ett brett och djupt sortiment med packade delikatesser, smörgåsar, sallader, färdiga portionsrätter av färsk färdigmat och ICAs eget kött från starten, säger Stig Lundström, handlare i butiken. Förutom mat och dagligvaror kommer Stig Lundström och hans medarbetare att sälja specialvaror som kläder, köksutrustning, fritidsartiklar, böcker, cd-skivor med mera. Över 1 500 personer sökte jobb på Maxi ICA Stormarknad i Torslanda. 85 anställda kommer att jobba i butiken vid starten. Butiken i Torslanda är Maxi ICA Stormarknad nummer 36 i Sverige. Onsdag 17 november öppnar också den 37:e Maxi ICA Stormarknad, i Trollhättan. Fakta om Maxi ICA Stormarknad Torslanda Handlare: Stig Lundström Butikschef Maxi Special: Magnus Andersson Antal anställda: 85, varav 72 på dagligvaror och13 på specialvaror Totalyta: 10 000 kvm, varav säljyta 6 000 kvm Antal artiklar: 35 000 varav cirka 15 000 dagligvaror Beräknad omsättning: Totalt 350 mkr brutto varav 275 mkr brutto på dagligvaror För ytterligare information: Stig Lundström, handlare Maxi Torslanda, tel 031-720 56 01 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60