Maxi ICA Stormarknad öppnar i Trollhättan

ICA Kvantum vid Överby Köpcentrum växer till sig och blir en Maxi ICA Stormarknad. Onsdag 17 november är det premiär i större format. Invigningsbandet klipps av ICA-Stig från de populära reklamfilmerna.

När Maxi ICA Stormarknad ersätter ICA Kvantum i Överby Köpcentrum får kunderna ett större utbud. Tanken är att kunderna ska hitta det mesta de behöver. Butiken drivs av syskonparet Katarina Hillerborn och Magnus Andersson. - Vi behåller vår inriktning på mat och färskvaror. Ett bageri har länge stått på önskelistan och det förverkligar vi nu. Kunderna kommer att kunna köpa färskt matbröd, kaffebröd och konditorivaror varje dag, säger Katarina Hillerborn. - Vi har också kvar vår manuella delikatess- och fiskdisk som vi har haft sedan 1991. Kunderna är vana vid att kunna handla över disk och därför är den också ett mervärde för oss, säger Magnus Andersson. Antalet medarbetare i butiken ökar med ett 20-tal till totalt 113. Butiken i Trollhättan är Maxi ICA Stormarknad nummer 37 i Sverige. Onsdag 17 november öppnar också den 36:e Maxi ICA Stormarknad, i Torslanda i Göteborg. Fakta om Maxi ICA Stormarknad Trollhättan Handlare: Katarina Hillerborn och Magnus Andersson Butikschef Maxi Special: Anette Blomqvist Antal anställda: 113 varav 100 på dagligvaror och 13 på specialvaror Totalyta: 13 000 kvm varav säljyta 7 000 kvm Antal artiklar: 35 000 varav cirka 20 000 dagligvaror Beräknad omsättning: Totalt 420 mkr brutto varav 360 mkr brutto på dagligvaror För ytterligare information: Katarina Hillerborn, handlare Maxi Trollhättan, tel 0520-488 300 Magnus Andersson, handlare Maxi Trollhättan, tel 0520-488 300 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60