Ny finansdirektör i ICA Ahold

Ny finansdirektör i ICA Ahold Michael Koridon har utsetts till ny finansdirektör i ICA Ahold AB. Michael Koridon har sedan 2002 motsvarande befattning inom ICA Baltic AB. Dirk Anbeek, avgående finansdirektör i ICA Ahold, har av familjeskäl beslutat sig för att flytta tillbaka till Holland. Han flyttar i juni och kommer den 15 augusti att tillträda posten som finansdirektör i Ahold Europe. - Dirk Anbeek har gjort viktiga insatser inom ICA Ahold och varit en stor tillgång för bolaget. Samtidigt har jag stor förståelse för hans beslut, säger Kenneth Bengtsson, koncernchef i ICA Ahold AB. Michael Koridon är 40 år och civilekonom. Han har bland annat varit finansdirektör i ABB i Holland och har bred internationell erfarenhet och god kunskap om nordiskt näringsliv. Han tillträder sin nya befattning den 1 juni 2003. - Michael började som CFO i ICA Baltic förra året och har på kort tid fått mycket uträttat. Det är naturligt att han nu tillträder som CFO i ICA Ahold, säger Kenneth Bengtsson. För ytterligare information ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 Kenneth Bengtsson, koncernchef, ICA Ahold AB, 08-585 502 72 Om ICA ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00440/wkr0002.pdf