Ny modern ICA Kvantum-butik i Gävle

Ny modern ICA Kvantum-butik i Gävle RIMI Fjällbacken i Gävle profileras om till ICA Kvantum med Jan Håkansson som handlare. Den 29 oktober öppnar ICA Kvantum Fjällbacken. Butiken är 3 300 kvadratmeter stor och sortimentet kommer att utökas till det tredubbla jämfört med den tidigare RIMI-butiken. - Jag ser fram emot att få driva ICA Kvantum Fjällbacken och jag och min personal hoppas att våra kunder kommer att uppskatta det utökade sortimentet i kombination med de lägre priserna på basvaror. Det viktigaste i butikens omdaning blir den stora satsningen på färskvaror, säger Jan Håkansson. Kvantum Fjällbacken kommer att erbjuda ett brett sortiment med färskvaror, husgeråd, CD, videofilmer, böcker samt hygien- och kosmetikaprodukter. Dessutom kommer butiken att erbjuda ICAs egna märkesvaror och samtliga tjänster via ICA Kundkort och ICA Banken. I och med omprofileringen till Kvantum under hösten kommer utbudet i butiken att öka men butikens prisnivå på basvaror kommer att kvarstå. För ytterligare information: Jan Håkansson ICA-handlare Kvantum Fjällbacken Telefonnummer: 026-66 99 90, mobilnummer: 070 319 46 62 ICA AB är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA dessutom 1 300 Statoil-stationer i Skandinavien. ICA ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00050/wkr0002.pdf