Ny vd i Netto

Ny vd i Netto Thomas Jellum lämnar jobbet som vd för Netto i Sverige. Mark Jensen återinträder som tillförordnad vd per den 5 december. En slutgiltig lösning av ledningsfrågan för företaget kommer att fastläggas under våren. Thomas Jellum har tackat ja till jobbet som personaldirektör för Coop Danmark. Netto är så kallade hard discount-butiker, dvs har en vass lågprisprofil. Netto har 28 butiker i Sverige. Netto Marknad AB är ett joint venture mellan ICA AB och Dansk Supermarked AS, som äger 50 procent vardera. För ytterligare information ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med cirka 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil-stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031208BIT20070/wkr0005.pdf