Patrik Widlund ny VD för ICA Förlaget

Patrik Widlund ny VD för ICA Förlaget Patrik Widlund, idag VD på LRF Media, blir ny verkställande direktör i ICA Förlaget AB. Patrik Widlund, som är 39 år, har varit VD för LRF Media sedan 1998. Dessförinnan var han vice VD och ekonomichef i samma bolag, men han har också hunnit med att vara VD för dagstidningen Dagens Politik. -- ICA är ett modernt, framgångsrikt företag och ICA Förlaget har en mycket spännande framtid. Det känns inspirerande att få uppdraget att leda och ytterligare utveckla ICAs förlagsverksamhet, säger Patrik Widlund.. --Det känns mycket tillfredställande att vi lyckats locka en av förlagsbranschens mest attraktiva medarbetare till ICA Förlaget, säger styrelseordföranden Peter Dettmann, som också är verkställande direktör i ICA Förbundet Invest AB, som äger ICA Förlaget till 100 %. -- ICA Förlaget behöver en ledare som kan åstadkomma dynamik och utvecklingskraft samtidigt som man skapar en ekonomiskt stabil plattform. Därför tror vi att Patrik Widlund är rätt person för det här jobbet, säger Peter Dettmann. För ytterligare information Bertil Tell, t.f. verkställande direktör ICA Förlaget tel. 0708 - 11 68 00 Anders Hallgren, ICA Förbundet Invest AB, tel. 08 - 585 50 266 ICA Förlaget är ett helägt dotterbolag till ICA Förbundet Invest AB. Företaget startade sin verksamhet redan 1945 och omsatte ifjol 876 miljoner kronor. De mest kända produkterna är ICA-kuriren, Hus&Hem, ett tiotal ledande facktidningar i olika branscher samt ICA Bokförlag och ICA Provkök. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00550/wkr0002.pdf