Premiär för ICA Supermarket

Premiär för ICA Supermarket Lördagen den 20 januari drar över 100 butiker norr om Gävle på sig en gemensam tröja och blir ICA Supermarket. Under våren ska sedan ytterligare ca 350 butiker över hela landet följa efter. Starten på lördag firas med premiärfrukost i alla ICA Supermarket-butiker ca kl. 9-11. - Genom att samla alla medelstora butiker inom en gemensam profil hoppas vi bli tydligare på marknaden. Det ska vara bekvämt att gå till ICA Supermarket och här ska man kunna hitta allt till veckans måltider under ett tak. Det ska kunden kunna förvänta sig oavsett var i landet man besöker en ICA Supermarket, säger Rickard Thörnrev, t.f. profilchef för ICA Supermarket. Butikerna som får namnet ICA Supermarket är vanligen områdesbutiker i kundernas närhet. Ofta är det i dessa butiker kunderna gör sina huvudsakliga dagligvaruinköp. Affärsidén bygger på att ICA Supermarket-butiker på nära håll ska erbjuda kunderna ett generöst mat- och dagligvarusortiment till ett bra pris, i en butiksmiljö fylld av service, omtanke och matinspiration. Ett annat mål är att genom ett utvecklat samarbete mellan de enskilda handlarna uppnå ett större erfarenhetsutbyte i driftsfrågor och vid förnyelse av butikerna. Allt i syftet att i slutändan hålla nere konsumentpriserna. För ytterligare information: Rickard Thörnrev, t.f. profilchef ICA Supermarket, tel 070-649 25 62 Christer Åkerberg, affärschef för ICA Supermarket, tel 08-585 502 94, 070- 522 81 10 ICA Fakta ICA är Nordens största detaljhandelsgrupp med butiker i Skandinavien och Baltikum. Inom svenska ICA Handlarnas AB finns funktioner för bland annat inköp, butiksutveckling, kvalitet, hälsa & miljö, marknadsföring, IT och logistik. Alla med uppdrag att stödja ca 2000 ICA- och RIMI-butikerna i Sverige, som ägs och drivs av enskilda handlare. ICA-butikerna delas in i profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära och RIMI för att motsvara kundernas olika behov. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA även Statoil-stationerna i Skandinavien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00540/bit0002.pdf