RIMI blir ICA

RIMI blir ICA ICA vidareutvecklar sina butiker och stärker varumärket. En effekt av detta arbete blir att alla RIMI-butiker skyltas om till ICA. Butikernas sortiment och prisnivå kommer att kunna kvarstå genom att RIMIs enkla och effektiva driftsform lever vidare. Dessutom kan butikerna erbjuda ICAs egna märkesvaror och samtliga tjänster via ICA Kundkort och ICA Banken. - Sedan RIMI lanserades för tio år sedan har kundernas förväntningar på lågpris förändrats, säger Ingrid Jonasson-Blank, marknadsdirektör för ICA Handlarnas AB. Dåtidens lågpris räknar kunderna idag med att finna i alla butiker. RIMIs snabba och effektiva arbetssätt kommer att tas tillvara för att pressa priser och sänka kostnader. Detta arbetssätt är väl beprövat och kan enkelt överföras till ICA-butikerna. Netto blir istället ICA Aholds renodlade lågpriskoncept, (så kallat hard discount). De närmaste åren ska ett stort antal butiker öppnas, varav knappt 20 i år. Butikerna lanseras i samarbete med Dansk Supermarket. För ytterligare information: Ingrid Jonasson-Blank, Marknadsdirektör, ICA Handlarnas AB Tel: 08-585 502 86, 070-379 32 24 Anders Lönnebring, Presschef, ICA Handlarnas AB Tel: 08-585 509 08, 073-765 12 21 ICA-koncernen (ICA Ahold AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med 47 000 medarbetare och 3 100 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 500 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00630/wkr0002.pdf