Intellecta AB (publ) expanderar och öppnar via dotterbolaget FFW kontor i Paris.

Som tidigare kommunicerats har Intellecta för avsikt att växa organiskt bland annat via etablering på nya marknader.

Efter de framgångsrika etableringarna i Tyskland och England är Frankrike ett naturligt nästa steg för FFW i Europa. Frankrike är en av de snabbast växande marknaderna för Drupal (Open Source Web Content Management System) i Europa, och etableringen av Paris-kontoret är i linje med koncernens strävan att följa med sina kunder till nya marknader. Flera av FFWs befintliga kunder har redan verksamhet i Frankrike.   Paris-kontoret kommer att erbjuda heltäckande service och digitala tjänster för den franska marknaden samt för närliggande marknader.

Om FFW

FFW är en full-service digitalbyrå, världsledande Acquiapartner och leverantör av Drupal (Open Source Web Content Management System) samt guldpartner till Sitecore. FFW har verksamhet i fler än 10 länder på tre kontinenter. FFW erbjuder avancerad webbutveckling i kombination med högkvalitativ design och strategi med särskilt fokus på Drupalutveckling. FFW ingår sedan 2013 i Intellecta-koncernen.

För mer information:

Yann Blandy, VD och koncernchef Intellecta, 070-716 1731, yann.blandy@intellecta.com.

Thomas Pedersen, General Manager Europe, Thomas Pedersen, +45 28 14 95 02,

thomas.pedersen@ffwagency.com

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, River Cresco AB, Tomorrow (Shanghai) Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har cirka 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.