Intellecta Corporate vinner Guld i Svenska Designpriset för OmVärlden Berättar

Intellecta Corporate, som ingår i Intellecta-koncernen, fick under gårdagskvällen ta emot Guld i Svenska Designpriset för sitt arbete med OmVärlden Berättar som produceras för Sida.  Priset delades ut i kategorin Redaktionell-digital.

Magasinet är särskilt utvecklat för att ge en digital kvalitativ läsupplevelse och är framtaget av Tobias Rydén som AD och Linda Eriksson som projektledare. Chefredaktör för hela OmVärlden-uppdraget är Erik Halkjaer. Teamet ansvarar för både det redaktionella innehållet och för utveckling av de olika digitala plattformarna i projektet.

För mer information, vänligen kontakta

Alexandra Kindblom, VD Intellecta Corporate AB, 070-735 1463, alexandra.kindblom@intellecta.se

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef Intellecta, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.com

Intellecta Corporate ingår i Intellecta-koncernen som omfattar de ledande konsultbolagen Bysted Malmö, FFW, Hilanders Advertising, Intellecta Corporate, Rewir AB, River Cresco, Unreel och Wow Events. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA, Vietnam och Kina. www.intellecta.se