Intellecta förvärvar digitalt systemtryckeri

Intellecta förvärvar digitalt systemtryckeri Intellecta har idag träffat principavtal om förvärv av DocuSys International AB. Bolaget har ett 60-tal anställda och omsatte 55 MSEK under 2000. DocuSys är ett digitalt systemtryckeri med IT-baserad publicering inklusive print-on-demand och har produktionsenheter i Göteborg och Stockholm. DocuSys databaslösningar möjliggör pappers- och webbpublicering av produktinformation samt e-handelsfunktioner. Lösningarna baseras på den egenutvecklade programvaran ACE, som efter ett omfattande utvecklingsarbete lanserades på marknaden under året. Idag har DocuSys installationer av databaslösningar ute hos åtta kunder. ACE är utvecklad med samma verktyg som Intellecta Systems befintliga utvecklingsplattform e-pac®. ACE och e-pac® kompletterar varandra och tillsammans kommer de att bredda Intellecta-koncernens tjänsteutbud av system för parallellpublicering och elektronisk handel. DocuSys digitaltryckeri har expanderat kraftigt de senaste åren och bland kunderna finns: Autodesk, DeLaval, Dun & Bradstreet, Ericsson, Yamaha samt statliga verk och myndigheter. Förvärvet är ett led i Intellectas inriktning mot Communications Management. DocuSys kompletterar såväl koncernens offsettryckerier som IT-bolagens tjänster för elektronisk publicering. För närmare information kontakta: Koncernchef Lars Fredrikson 0708-24 99 95 Solna den 16 november 2001 Intellecta AB (publ) Styrelsen Vi stärker våra kunders varumärke, relationer och affärer genom att integrera kommunikation. www.intellecta.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00970/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00970/bit0001.pdf