Ny chef på Intellecta Corporate plockas från Schibsted

Report this content

Anna Strömberg har rekryterats som ny chef för Intellecta Corporates redaktionella och digitala verksamhet. Hon kommer att leda arbetet för drygt 30 personer med kunskap inom bland annat journalistik, innehålls- och digital strategi, design, rörlig bild, och sociala medier. Anna kommer också att ingå i Intellecta Corporates ledningsgrupp.

Anna Strömberg kommer närmast från tjänsten som printchef magasin på Aftonbladet. Hon har tidigare varit redaktör, projektledare och produktägare och arbetat såväl med digitalt som med print. Innan Aftonbladet var Anna chefredaktör på SOLO, Frida förlag.

Vi har haft ögonen på Anna ett tag och är imponerad av hennes bredd, hennes ledarerfarenhet och de resultat hon levererat i sina projekt. Vi är så glada att Anna nu blir den som kommer att leda vår redaktionella och digitala verksamhet framåt, säger Alexandra Kindblom, vd på Intellecta Corporate. -Med rekryteringen av Anna utvecklar vi vårt redan mycket starka contenterbjudande ytterligare. Det kommer att göra nytta såväl i den operativa verksamheten som i ledningsarbetet.

– Intellecta Corporate är i mina ögon Sveriges främsta rådgivare inom redaktionell och digital kommunikation. Så när jag fick chansen att bli en del av företaget så tackade jag självklart ja, säger Anna Strömberg.  – Det är oerhört roligt att ha fått det här förtroendet. Jag ser fram emot att tillsammans med de duktiga medarbetarna fortsätta att skapa god kommunikation och berätta historier för framtiden.

Anna Strömberg börjar sitt nya uppdrag den 1 december.

Intellecta Corporate grundades 1981 och är med drygt 60 medarbetare en av Sveriges ledande kommunikationsrådgivare inom finansiell, redaktionell och digital kommunikation. Bolaget ingår i Intellecta-koncernen.

Alexandra Kindblom, VD Intellecta Corporate 070-735 1463, alexandra. kindblom@intellecta.se

Anna Strömberg, tillträdande chef content/digital Intellecta Corporate 070-299 24 12

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen, Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.

Citat

Alexandra Kindblom, VD Intellecta Corporate AB
Alexandra Kindblom, VD Intellecta Corporate AB
Anna Strömberg, ny chef för Intellecta Corporates redaktionella och digitala verksamhet