Stark duo tar över ledningen för WOW

Helene Fogelström och Åsa Kellner blir nya byråledare och tar över det operativa ansvaret för brand experience-företaget WOW, som ingår i Intellecta-koncernen.

Åsa Kellner och Helene Fogelström har båda lång erfarenhet från olika roller i kommunikationsbranschen, både från konsultföretag och kundsidan. Åsa har tidigare bland annat arbetat med varumärkesbyggande för TV 4, Gröna Lund och C More. Helene har en bred kompetens med erfarenhet från bland annat hockey-VM och fotbolls-EM med TV 4, och var fram till nyligen eventchef på Avanza. Sedan en tid tillbaka är de båda medarbetare på WOW och tar nu med omedelbar verkan över den operativa ledningen i ett gemensamt byråledarskap. Anders Borg fortsätter som tf vd.

Vi ser oerhört mycket fram emot att fortsätta utvecklingen av WOW som ett ledande brand experience-företag. Det senaste året har byrån attraherat en rad nya intressanta kunder och fler är på väg in, säger Helene Fogelström.

Helene och jag har följts åt genom arbetslivet och jobbat i gemensamma sammanhang sedan slutet av 1990-talet. Vi vet att vi tillsammans står för ett starkare och mer modernt ledarskap med högt i tak, ett större perspektiv och ett bredare kontaktnät. Därmed blir det lättare för oss att nå ett av våra viktiga mål – att permanent placera brand experience-tjänsterna på den strategiska nivå där de definitivt hör hemma, säger Åsa Kellner.

Intellectas koncernchef Yann Blandy välkomnar den nya byråledarkonstellationen och ser fram emot ett fruktbart och utvecklande samarbete med övriga bolag inom koncernen.

Wow erbjuder spännande tjänster och en gedigen kompetens inom brand experience-området. Det gör företaget till en attraktiv samarbetspartner för alla aktörer som vill flytta fram sina positioner. Wow har också en viktig roll att, tillsammans med systerföretagen inom Intellecta-koncernen, presentera ett samlat kommunikationserbjudande som är svåröverträffat, säger Yann Blandy.

För mer information:

Åsa Kellner, byråchef Wow, 070-837 61 27

Helene Fogelström, byråchef Wow, 070-660 61 00

Anders Borg, tf vd Wow, 070-547 31 34

Yann Blandy, Vd och koncernchef Intellecta, 070-716 17 31

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, BystedFFW, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow AB. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.

Citat

Helene och jag har följts åt genom arbetslivet och jobbat i gemensamma sammanhang sedan slutet av 1990-talet. Vi vet att vi tillsammans står för ett starkare och modernt ledarskap med högt i tak, ett större perspektiv och ett bredare kontaktnät. Därmed blir det lättare för oss att nå ett av våra viktiga mål – att permanent placera brand experience-tjänsterna på den strategiska nivå där de definitivt hör hemma
Åsa Kellner
Helene Fogelström