Unreel rekryterar Tobias Kessler från Dallas Sthlm

Report this content

Unreel fortsätter att expandera och rekryterar Tobias Kessler som senior projektledare.

– En drömrekrytering, säger Unreels VD Mats Karsvall.

–2015 var ett mycket bra år för Unreel. Med Tobias och hans gedigna erfarenhet hoppas vi nu kunna ta ytterligare kliv framåt och samtidigt bredda vårt erbjudande gentemot våra kunder, fortsätter Mats Karsvall.

Unreel är en del av Intellecta-koncernen där bland andra också River, Hilanders och Rewir ingår. Den senaste tiden har Unreel vuxit både på kreatörs- och produktionssidan och har därmed kunnat ta sig an ännu bredare uppdrag inom rörliga medier. Nu stärker man teamet på projektledarsidan med Tobias Kessler som har lång erfarenhet som account director på Dallas Sthlm.

–Dagens enorma utbud av olika plattformar gör det så mycket viktigare att hitta rätt sko till rätt fot från början. Numera är det ju en sak att producera film men en helt annan att hitta strategier för att den sen faktiskt ska nå sin målgrupp, något Unreel lagt stor vikt vid. Det ska bli både spännande och utmanande, säger Tobias Kessler.

Förutom Tobias Kessler har Unreel i början av året också rekryterat Johan Lind som motion creative och Anders Mering som 3D-artist. Enligt Mats Karsvall planerar man att växa mer under det kommande året.

Mats Karsvall, VD Unreel, +46 70-799 13 14

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted, FFW Group, Hilanders Advertising, Intellecta Corporate, ISBIT GAMES, Rewir, River Cresco, Tomorrow, Unreel och Wow Events. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.

En drömrekrytering
Mats Karsvall, vd Unreel