Wow  - nu antar vi Norden!

Wow Events växer - nu med PostNord som ny nordisk kund.

-Det är ett spännande samarbete där vi på Wow Events kan visa vår styrka och bredd som eventpartner, inte bara på hemmaplan utan även i Danmark och Norge där vi nu finns etablerade, menar Lotta Karlsvärd, VD på Wow Events.

Det nya samarbetet innebär att Wow Events kommer arbeta med PostNords varumärkesaktivering, events och möten över hela Norden.

-Vi letade efter en eventpartner som kunde hjälpa oss med olika typer av event i hela Norden. Att Wow Events nu har en nordisk räckvidd var en viktig parameter för oss att välja dem som en av våra eventpartners, säger Per Mossberg, kommunikationsdirektör på PostNord.

Wow Events har under 2015 öppnat kontor i både Malmö, Köpenhamn och Oslo. Den nordiska och lokala närvaron är en viktig del i samarbetet med både PostNord och E.ON som Wow Events ingick avtal med tidigare i år.

-Med eget team i samtliga nordiska länder kan vi erbjuda våra kunder regional expertis i kombination med lokal kännedom. På så vis blir våra kommunikationslösningar än mer pricksäkra, effektiva och kundorienterade, menar Lotta Karlsvärd.

Wow Events som ingår i Intellecta-koncernen har länge arbetat med varumärket som ledstjärna, där hållbarhet och strategisk kommunikation varit grunden till alla kommunikationslösningar.

Arbetsgrupp Wow Events:

Camilla Kuylenstierna – Business Director

Åsa Kellner – Senior Projektledare

Eva Ruttkay – Creative Director

Jessi Blom – Art Director

Kristina Landerström – Projektledare
Nina Myhre - Projektledare Norge

Sebastian G Christensen - Projektledare Danmark

Sofia Martin – Produktionsledare Sverige
Benjamin Guter  – Produktionsledare Sverige

Lotta Karlsvärd, VD Wow Events; 070 -14 99 987

Om PostNord:

Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations-och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2014 hade koncernen 38 000 anställda och en omsättning på 40 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Om Intellecta:

Intellecta AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Hilanders AB, FFW Group, Intellecta Corporate AB, Isbit Games AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow (Shanghai) Ltd, Unreel AB och Wow Events. Koncernen har ca 560 anställda I Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA, Vietnam och Kina.

Citat

Lotta Karlsvärd, Vd Wow Events
Per Mossberg, kommunikationsdirektör på PostNord.
Lotta Karlsvärd, vd Wow Events