Digital Vision AB lanserar sin ZOM formatkonverterare i standard-TV upplösning på NAB2003

Stockholm, 2003-04-06 - Digital Vision AB lanserar sin ZOM formatkonverterare i standard-TV format på NAB2003 (monter C3269) i Las Vegas.

ZOM är en ny bildformatskonverterare och "pan & scan" processor främst avsedd för film/videoreleaser i olika format. ZOM har högkvalitativ film-/videobaserad filtrering med justerbar skärpa. ZOM är idealisk för "pan & scan" användningar, då den kan programmeras bild för bild och har sub-pixel upplösning vid justering av bildstorlek och bildposition. ZOM kan integreras i en komplett video/hårddisksbaserad arbetsstation tillsammans med färgkorrektorn ACP-Viper, för en kostnadseffektiv lösning med filmskannerliknande möjligheter för material inspelat i standard- eller högupplöst-TV (s.k. skarp-TV) format.

Versionen av ZOM för högupplöst-TV visades publikt för första gången på NAB2002 för ett år sedan.

Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden:
  • Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD
  • Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät
Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Torbjörn Dyrvold, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 08-546 182 09
E-post: torbjorn.dyrvold@digitalvision.se, Hemsida: www.digitalvision.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Sverige, Norge, Finland samt i Ryssland. År 2018 omsatte koncernen 161 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se