Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller order på 6 Mkr från Trinity Korbel Inc. i USA

Linköping 2017-04-25

Ordern omfattar leverans och installation av den nordamerikanska versionen av BoardScannerQ, FX85.

Leverans och installation kommer att genomföras tillsammans med RemaSawcos nordamerikanska partner Raptor Inc.

”För RemaSawcos del är detta en mycket viktig order. Detta är den andra ordern, från samma kund, på den nordamerikanska marknaden. Detta utgör ett kvitto på vårt genombrott i denna, för vår framtida tillväxt, mycket viktiga marknad. Dessa två anläggningar kommer att utgöra fullskaliga referensanläggningar som vi kommer att använda för att demonstrera våra systems fördelar, för andra kunder i nordamerika”, säger Mikael Jacobsson, Affärsutvecklingschef RemaSawco.

”Det är speciellt glädjande att Trinity ger oss möjligheten att få utveckla verksamheten på sitt sågverk i Korbel genom omfattande investeringar i justerverket, då RemaSawco och Raptor just framgångsrikt levererat en motsvarande anläggning på Trinitys anläggning i Weaverville”, säger Tim Mosher, VD Raptor Inc.

Leverans kommer att ske under tredje kvartalet 2017.

Dessa två projekt kommer att presenteras i seminarieform på den viktiga branschmässan Wood Show i Atlanta, USA, 13-15 juni, 2017.

Peter Johansson, VD, telefon 013-200 100, e-post: peter.johansson@imagesystems.se

Informationen i detta pressmeddelande är insiderinformation som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 april 2017, klockan 08:30 (CET).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2016 omsatte koncernen 124 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystems.se

Tim Mosher, VD Raptor Inc.