Image Systems erhåller order på 2.6 Mkr från Moelven Dalaträ AB

RemaSawco, ett affärsområde inom Image Systems, har erhållit order från sågverket Moelven Dalaträ AB. Ordern omfattar dels uppgradering av befintlig såglinje samt installation av nytt styrsystem. Ordervärdet uppgår till 2.6 Mkr.

”Det är glädjande att Moelven Dalaträ ger oss förtroendet att få uppgradera såglinjen med målet att dels öka kapaciteten, men också minimera risken för driftstörningar och avbrott”, säger Peter Johansson, VD Image Systems AB.

”Vi har beslutat att säkra vår drift i såglinjen inför framtiden på Moelven Dalaträ AB och efter en noggrann utvärdering av olika tänkbara partners föll valet på RemaSawco som bedömdes ha den plattform som passar oss bäst för fortsatt utveckling mot högre volymer och ökat utbyte”, säger Peter Funk, VD Moelven Dalaträ AB.

Installation kommer att genomföras under första kvartalet 2017.

Frågor besvaras av: Peter Johansson, VD, telefon 013-200 100, e-post peter.johansson@imagesystems.se

Informationen i detta pressmeddelande är insiderinformation som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 november 2016, klockan 08:30 (CET).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2015 omsatte koncernen 125 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystems.se

Peter Funk, VD Moelven Dalaträ AB