Impact Coatings, noterat på Nya Marknaden. Aktier ersätter BTA. Emissionen registrerad

- Sista dag för handel med BTA fredag den 10 december - Första dag för handel i Impact-aktien onsdag den 15 december - Ingen handel 13-14 december - Aktier synligt registrerade på vp-konto fredag den 17 december För ytterligare information kontakta: Claes Gyllenhammar, styrelsens ordförande, 070/819 33 20 Impact utvecklar och kommersialiserar innovativ teknologi för PVD-ytbeläggning, en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer. Företagets huvudprodukt är beläggningssystemet, InlineCoater™, som rationaliserar PVD-beläggning av massproducerade komponenter. Bolaget är också delaktigt i utveckling och kommersialisering av det nya skiktmaterialet Maxfas, som kan ersätta guld för plätering av elektriska kontakter.

Impact Coatings utvecklar och levererar världsledande teknologi för industriell PVD-beläggning med inriktning mot bränsleceller, dekorativa, metalliserade och reflektorapplikat-ioner. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer – ytbe-läggningar som maximerar prestanda och hållbarhet. Impact Coatings marknadsför belägg-ningsmaskiner under varumärket INLINECOATER™ och beläggningar under MAXPHASE™. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Redeye AB, som nås via Certifiedadviser@redeye.se eller +46 (0)8 121 576 90.