KLOCKTILLVERKARE BESTÄLLER YTTERLIGARE BELÄGGNINGSMASKIN FRÅN IMPACT COATINGS

Impact Coatings har mottagit en order från en schweizisk klocktillverkare om leverans av en beläggningsmaskin av typen INLINECOATER™D utrustad för dekorativ beläggning av komponenter till armbandsur.

Kunden är en välkänd klocktillverkare som beställde sin första beläggningsmaskin från Impact Coatings 2016. Den nya maskinen ska levereras första halvåret 2019. Ordervärdet, som beror av bestyckning och specifika kundkrav, är i storleksordningen 700.000 euro.

Torbjörn Sandberg, CEO
+46 768 43 43 76

Peter Högfeldt, VP Marketing

E-mail: investors@impactcoatings.se

Denna information är sådan information som Impact Coatings AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 september 2018, kl. 08:30 CET.

------------------------------------------------------------------------

Om Impact Coatings AB

Impact Coatings utvecklar och levererar världsledande teknologi för industriell PVD-beläggning med inriktning mot bränsleceller, dekorativa, metalliserade och reflektorapplikationer. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer – ytbeläggningar som maximerar prestanda och hållbarhet. Impact Coatings marknadsför beläggningsmaskiner under varumärket INLINECOATER™ och beläggningar under MAXPHASE™.

Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North (Nasdaq OMX Nordic). Certified Adviser är Redeye AB.