TVÅ SYSTEMLEVERANSER GENOMFÖRDA I APRIL

Impact Coatings har i april genomfört två planerade systemleveranser. I båda fallen gäller det beställningar som pressreleasades i september 2018 med planerad leverans första halvåret 2019. En INLINECOATER™FC för beläggning av bränslecellsplattor levererades till Henan Yuqing Power Co., Ltd. (Kina). Den andra maskinen, en INLINECOATER™D för dekorativa beläggningar, levererades till en välkänd schweizisk klocktillverkare.

För mer information kontakta:

Torbjörn Sandberg, VD
+46 768 43 43 76

Peter Högfeldt, VP Marketing

E-mail: investors@impactcoatings.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 april 2019, kl. 18:00 CEST.

------------------------------------------------------------------------

Om Impact Coatings AB

Impact Coatings utvecklar och levererar världsledande teknologi för industriell PVD-beläggning med inriktning mot bränsleceller, dekorativa, metalliserade och reflektorapplikationer. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer – ytbeläggningar som maximerar prestanda och hållbarhet. Impact Coatings marknadsför beläggningsmaskiner under varumärket INLINECOATER™ och beläggningar under MAXPHASE™.

Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North (Nasdaq OMX Nordic). Certified Adviser är Redeye AB, som nås via Certifiedadviser@redeye.se eller +46 (0)8 121 576 90.