FMV köper IT-utbildningar av IMS

FMV köper IT-utbildningar av IMS Försvarets materielverk (FMV) har beställt IT-utbildningar samt tillhörande utbildningsrelaterade tjänster av IMS Internet Consulting för 1,2 miljoner kronor. Utbildningsaffären är en beställning på det ramtal som FMV tecknade med IMS tidigt i våras. FMV som utvecklar, anskaffar och avvecklar försvarsmateriel, har drygt 2 000 anställda runt om i landet och omsätter 20 miljarder kronor. FMV hade tidigare en egen utbildningsavdelning men låter sedan i våras IMS sköta de IT-utbildningar som behövs. Den senaste affären gäller utbildningar i Windows 2000, Outlook och Office 2000. FMV skall under hösten byta plattform för alla sina användare. Närmare upplysningar lämnas av: Magnus Hellström, IMS Internet Consulting, telefon 08-598 91 000 Göran Zetterberg, FMV, telefon 08-782 66 78 ** IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 500 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT- konsultföretag med inriktning på Internetrelaterade B2B-lösningar. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Internet Consulting, IMS Media, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Läs mer om IMS på www.ims.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00230/bit0002.pdf