IMS fick licensavtal värt 11 miljoner

IMS fick licensavtal värt 11 miljoner IMS Computer Products har tecknat ett så kallat Enterprise agreement-avtal med FMV som löper i tre år. Licensavtalet ger FMV rätt att nyttja de senaste versionerna av programvarorna i Office-paketet, serverklienter och 32-bitars operativsystem för klienter. - Licensavtalet gör att vi får en enhetlig plattform. Avtalet ger oss också möjlighet att använda de senaste programversionerna, säger Göran Zetterberg, ansvarig för strategi- och planeringsfrågor inom IT-området hos FMV. FMV utvecklar, anskaffar och avvecklar försvarsmateriel, och omsätter cirka 20 miljarder kronor. Läs mer om FMV på www.fmv.se Närmare upplysningar lämnas av: Peder Fridholm , IMS Computer Products , telefon 08-598 91 000 Göran Zetterberg, FMV, telefon 08-782 40 00 IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 500 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT- konsultföretag med inriktning på Internetrelaterade B2B-lösningar. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Internet Consulting, IMS Media, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00570/bit0002.pdf