IMS inleder samarbete med workingday.com

IMS inleder samarbete med workingday.com - tillför högre prestanda till internationell karriärportal IT-konsultföretaget IMS har fått den internationella karriärportalen workingday.com som kund. IMS har fått i uppdrag att öka portalens prestanda rejält och tillföra en rad nya funktioner för att ytterligare öka mervärdet för portalens kunder. Det rör sig om systemutveckling för runt en och en halv miljon kronor. Svenska workingday.com hjälper nyutexaminerade studenter att hitta rätt företag samtidigt som man underlättar för företag att hitta nya medarbetare; från att i huvudsak ha jobbat med att para ihop svenska studenter och arbetsgivare har företaget utvecklats till ett internationellt företag med filialer i åtta länder - både fysiskt och digitalt. Och inom ett år räknar man med att ha öppnat filialer i ytterligare minst fyra länder och att ha växt från 35 heltidsanställda till över 100. Belastningen och kraven på den befintliga sajten ökar hela tiden. IMS har därför fått i uppdrag att utveckla en ny version med mer funktionalitet och skalbarhet än tidigare för att ytterligare öka mervärdet för såväl studenter som företag. - Vi är glada för att workingday.com inleder samarbetet med IMS. Det här är ett uppdrag som går helt i linje med vår kärnverksamhet, IMS Internet Consulting, säger Vd och koncernchef Göran Hjelte. Närmare upplysningar lämnas av: Jonas Lundin, systemutvecklare hos IMS Internet Consulting, telefon 070- 547 00 79 Bo Bjurgert, Workingday AB, telefon 08-644 06 36, alt. 0708-733 829 IMS Data AB är noterat på OTC-listan sedan 1994. Vi finns på 20 orter i Sverige och har för närvarande 600 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT- konsultföretag med inriktning på Internetrelaterade B2B-lösningar. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Internet Consulting, IMS Media, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Mer om IMS: www.ims.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/09/20000608BIT01020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/09/20000608BIT01020/bit0002.pdf