IMS IT-partner åt Länsförsäkringar Västerbotten

IMS IT-partner åt Länsförsäkringar Västerbotten Länsförsäkringar Västerbotten har utsett IMS som IT-partner. Det betyder att försäkringsbolaget kommer att lägga alla produktbeställningar hos IMS som även blir bolagets tjänsteleverantör. IT-avtalet gäller till en början i två år. Länsförsäkringar är dominerande i Västerbotten på sakförsäkringar; bolaget har tre kontor i området och 135 anställda. - Efter att ha utvärderat olika företag så föll valet på IMS som är ett stabilt företag med bra kompetens lokalt, säger Arne Häggqvist, ekonomi- och IT-chef hos Länsförsäkringar Västerbotten. För ytterligare information, kontakta: Nicklas Thiger, IMS Internet Consulting, telefon 070-686 67 66 Arne Häggqvist, ekonomi- och IT-chef hos Länsförsäkringar Västerbotten, telefon 090-10 90 00 oo IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 500 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT- konsultföretag med inriktning på Internetrelaterade B2B-lösningar. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Internet Consulting, IMS Media, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00620/bit0002.pdf