IMS konsulttjänsteleverantör till Alingsås kommun

IMS konsulttjänsteleverantör till Alingsås kommun IT-företaget IMS ska leverera kvalificerade konsulttjänster och teknisk support till Alingsås kommun. Parterna har tecknat ett tvåårigt ramavtal som kompletterats med en servicedel om akut felavhjälpning. Alingsås kommun har i dag cirka 600 persondatorer kopplade till sitt Novellnätverk som knyter ihop kommunens olika verksamheter. Kommunens egen IT-organisation är slimmad vilket är skälet till att man nu väljer att hyra in kompetens från en lokal IT-leverantör. Efter sedvanlig upphandling står det nu klart att IMS, som tidigare inte haft Alingsås kommun som kund, ska leverera konsulttjänster och teknisk support. Bland annat ska kommunens Novell-plattform uppgraderas under året. - IMS har den Novellkompetens som krävs, bra referenser och en kundorienterad personal, säger Göran Westerlund, IT-samordnare Alingsås kommun. IMS har bildat ett särskilt team på fem-sex medarbetare, från kontoren i Göteborg och Skara, som kommer att involveras i projektets olika faser. För ytterligare information, kontakta: Anders Åkerström, IMS, 031-726 42 60 alternativt 0709-17 82 60 Göran Westerlund, IT-samordnare Alingsås kommun, 0322-756 93 IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 500 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT- konsultföretag med inriktning på Internetrelaterade B2B-lösningar. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Internet Consulting, IMS Media, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00210/bit0002.pdf