Industri Kapital slutför försäljningen av Cramo

Industri Kapital slutför försäljningen av Cramo Industri Kapital 1994 fondens avyttring av samtiga aktier i Addum Intressenter, ett holdingbolag för Cramokoncernen, till det holländska företaget Geveke och en holländsk institutionell investerare har idag avslutats. Berörda konkurrensmyndigheter har godkänt affären. Industri Kapital förvärvade Addum från Securum 1996. Försäljningen av Addum Intressenter avslutar en stegvis utförsäljning av företagen inom koncernen. Cramo är en av norra Europas ledande uthyrningskoncerner. Bolaget har över 600 anställda och verksamheten omsatte 1,3 miljarder kronor under 1999, med ett resultat före skatt på 166 miljoner kronor. För ytterligare information kontakta: Harald Mix, vVD Industri Kapital, tel:+46 8 678 95 00 Gunnar Glifberg, VD och koncernchef, Cramo AB, tel: +46 8 623 54 00 Industri Kapital är ett ledande riskkapitalbolag i Europa med ett totalt förvaltat kapital om över två miljarder euro. Sedan 1989 har 35 investeringar inom olika branscher genomförts. Fondinvesterare är välkända nordiska, europeiska och nordamerikanska institutionella investerare såsom pensionsfonder, investerings-, och försäkringsbolag. www.industrikapital.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00940/bit0002.pdf