Kommentarer från Perstorp Intressenter AB med anledning av Aktiemarknadsnämndens utlåtande Vi respekterar Aktiemarknadsnämndens synpunkter och bedömer det värdefullt att nämnden givit klargöranden för hur liknande fall skall hanteras i framtiden. Vi noterar att Nämnden har funnit att vårt bud varit villkorat i enlighet med marknadspraxis. Omfattningen av den negativa resultatutvecklingen samt de osäkra framtidsutsikterna för Perstorp AB omöjliggjorde fullföljandet av förvärvs-finansieringen. Vi accepterar synpunkten att det första gemensamma pressmeddelandet av den 28 september kunde varit tydligare. Vi konstaterar dock att ingen aktiehandel i Perstorp AB ägde rum förrän efter publiceringen av vårt pressmeddelande av den 2 oktober i vilket vi i detalj redogör för de budvillkor som ej var uppfyllda. Perstorp Intressenter AB är i första hand fortsatt intresserade av diskussioner angående Perstorp AB:s kemiverksamhet. Stockholm den 18 oktober 2000 Perstorp Intressenter AB För ytterligare information: Harald Mix, VD Perstorp Intressenter AB, 08-678 95 00 www.industrikapital.com Detta pressmeddelande får inte distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Japan eller Kanada. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/18/20001018BIT00040/bit0002.pdf