Anders Sundström besöker Industrifackets konferens i Vaxjö

Anders Sundström besöker Industrifackets konferens i Växjö Tisdagen den 6 maj Klockan: 15.30 Plats: Christina Nilsson-salen, Växjö konserthus Det är hög tid att diskussionen om EMU kommer i gång på landets arbetsplatser. Den 14 september är det folket som bestämmer. De fackliga organisationerna har ett ansvar för att bidra till högt valdeltagande och engagemang. Det säger Industrifackets ordförande Leif Ohlsson och ordföranden i socialdemokrater för Europa Anders Sundström i ett gemensamt uttalande. - EMU-frågan har stor betydelse för löntagarna. Den gemensamma valutan bidrar till för att skapa trygga arbeten med löner som inte urholkas av inflation och valutaspekulationer. - Vi vet också att Europas fackföreningsrörelse välkomnar Sverige i samarbetet. De fackliga målen är gemensamma: solidaritet, arbete och välfärd. Anders Sundström medverkar på tisdagen den 6 maj i Industrifackets stora konferens i Växjö, Konferensen samlar anställda och förtroendevalda från förbundets samtliga avdelningar runt om i landet. I samband med att Anders Sundström talar kommer det att finnas utrymme för samtal och diskussion kring EMU. För mer information: Margaretha Holmqvist, pressansvarig Industrifacket, 070-654 11 13 Sebastian Navab, presschef socialdemokrater för Europa, 070-323 04 71 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00130/wkr0002.pdf