Nu metod som kraftigt minskar företagens rekryteringskostnader

OBS! ändrad dag och tid! Presskonferens Tisdagen 27 juni kl 11.00 SwITs resultat: Ny metod som kraftigt minskar företagens rekryteringskostnader Näringslivet kan spara miljardbelopp Den 27 juni offentliggörs resultatet av Industriförbundets och IT- branschens samarbetsprojekt för IT-utbildning, SwIT. Projektet fick 1,3 miljarder av staten för att förse näringslivet med ny IT-kompetens via snabbutbildning av arbetslösa. I samband med att SwIT överlämnar sin slutrapport till regeringen arrangeras en presskonferens med SwIT-projektets ledning och styrelse. Tid: Tisdag 27 juni 2000 kl 11.00 Plats: Rum SAE, Industriförbundet, Storgatan 19 Stockholm Utöver det siffermässiga resultatet kommer SwITs ledning att presentera en modell för hur kostnaderna för rekrytering av IT-personal kan minskas drastiskt. Med en utvecklad modell för ökad integrering av utbildning och rekrytering kan näringslivet spara miljardbelopp. Medverkande: Rune Brandinger och Roland Ekström, ordförande respektive projektledare i SwIT Per Olofsson, VD Industriförbundet Ann-Marie Nilsson, VD för IT-Företagen Ytterligare information Roland Ekström, SwIT, tel: 070-588 65 25 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/26/20000626BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/26/20000626BIT00240/bit0002.pdf