Ny VD utsedd i Isaberg Rapid

Ny VD utsedd i Isaberg Rapid Till ny verkställande direktör med tillträde under första kvartalet 2005 har utsetts civilingenjör Ingemar Broström, född 1952 och sedan 1999 verkställande direktör för verktygsföretaget Dormer Tools verksamhet i Norden och Baltikum. Dormer Tools tillverkar skärande verktyg i snabbstål för metallbearbetning och ingår i Sandvikkoncernen. Ingemar Broström har tidigare haft VD-befattningar inom bl a Dormer Tools verksamheter i Holland och Asien/Mellanöstern. Broström har även arbetat som försäljningschef i bolag inom bl a Volvo och SKF. "Det är mycket glädjande att vi kunnat knyta Ingemar Broström till Isaberg Rapid. Genom sitt stora kunnande inom såväl marknads- som logistik- och produktionsområdet har Ingemar en osedvanligt bred kunskapsbas. Han har dessutom en gedigen erfarenhet av att initiera och driva förändringsprojekt vilket sammantaget gör honom till rätt person att möta de utmaningar som Isaberg Rapid står inför", säger Isaberg Rapids styrelseordförande Bengt Kjell i en kommentar. Stockholm den 11 november 2004 AB INDUSTRIVÄRDEN (publ) För ytterligare information, kontakta: Industrivärdens vVD tillika Isaberg Rapids styrelseordförande, Bengt Kjell, tel. 08-666 64 00 Isaberg Rapid är ett helägt dotterbolag till Industrivärden. Bolaget är Europas ledande företag inom klammerhäftning för kontor och hantverk. Produkterna säljs i mer än 100 länder där de viktigaste marknaderna är Europa och Nordamerika. Under 2003 omsatte Isaberg Rapid cirka 880 miljoner kronor med ett resultat efter finansnetto om cirka 50 mkr. Ytterligare information finns på www.isaberg-rapid.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT21330/wkr0001.pdf