Commaxx i nordiskt distributionsavtal med Corero

Commaxx har tecknat ett nordiskt samarbetsavtal med Corero, det globala nätverks-säkerhetsföretaget som fokuserar på realtids DDoS-skydd. Enligt avtalet ska Commaxx ansvara för distributionen av Coreros säkerhetslösningar i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.

Corero Network Security har tecknat avtal med Commaxx som ny distributör i Norden. Commaxx, den ledande värdeadderande distributören i Norden inom kundlösningar, virtualisering, moln- och säkerhetslösningar, upplever en stark tillväxt på den nordiska marknaden. De ser fram emot samarbetet med Corero.

– I och med de ökande antal hoten mot nätverkssäkerheten blir DDoS-skydd viktigare för nordiska företag, säger Robert Wadstein, VD för Commaxx i Sverige. Som distributör ser vi fram emot att hjälpa Corero att sälja sina prisbelönta säkerhetslösningar till många nordiska företag. Kunderna kan vara säkra på Coreros förmåga att, i realtid, upptäcka och automatiskt mildra DDoS-attacker mot infrastrukturen.

Den nordiska marknaden är en mogen marknad men attackeras regelbundet av större och mindre DDoS-attacker. Trafikverket attackerades i oktober 2017, vilket innebar att många svenska tåg var försenade. Förra månaden attackerades danska DSB och deras biljettförsäljningssystem var offline i flera timmar.

– Problemet idag är att det är både enkelt och billigt att hyra DDoS-attacker på internet men det är dyrt att försvara sig mot dem, säger Will Hamber, kanalansvarig för EMEA på Corero. Media tenderar att fokusera på stora attacker över 100Gbps eller till och med 1Tbps. Fakta är att de flesta DDoS-attacker är mycket mindre både i amplitud och längd. I dag är mer än 70 procent av alla DDoS-attacker kortare än 10 minuter och mer än 90 % av attackerna är mindre än 5 Gbps. Men trots att de är blygsamma, kan dessa attacker vara lika förödande och missas ofta av traditionella försvar. För organisationer som är känsliga för påverkan av ryktesspridning eller omsättning blir det mycket viktigt att försvara sig mot dessa typer av attacker.

För mer information var vänlig kontakta:

Robert Wadstein, vd

Commaxx AB

E-post: robert.wadstein@commaxx.se

Will Hamber, VP Channels EMEA
Corero Network Security
Tel: +33 648 269 120

E-post: Will.Hamber@corero.com

Om Commaxx
Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Dell, Igel, Kaspersky, WatchGuard, Forcepoint, Arcserv, RES och AppSense. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se.

Om Corero
Corero Network Security är ledande inom avancerade säkerhetslösningar som skyddar mot DDoS-attacker i realtid. Tjänsteleverantörer, webbhotell och webbföretag är några typer av kunder som litar på Coreros prisbelönta teknik för att eliminera DDoS-hotet mot sin miljö genom automatisk attackdetektion och avlastning, i kombination med fullständig nätverksövervakning, analys och rapportering. Denna branschledande teknik ger kostnadseffektiv, skalbar skyddskapacitet mot DDoS-attacker i de mest komplexa miljöer, samtidigt som den möjliggör en mer kostnadseffektiv ekonomisk modell än vad som funnits tidigare. Mer information finns på
www.corero.com

Robert Wadstein, VD för Commaxx i Sverige