Zarges nya väska K 411 sätter ny standard för stabilitet, hållbarhet och stil

Zarges har utvecklat K 411 för dem som vill ha ut mer av sin väska och som möter hårdare utmaningar i sitt dagliga arbete. Precis som de välkända aluminiumboxarna från Zarges utmärker sig K 411 med sin höga hållbarhet och elegans samtidigt som den erbjuder omfattande skydd för transport av känsliga föremål. Zarges K 411 tänjer på gränserna för konventionella system för väskor. Tack vare sin högkvalitativa och flexibla design har väskan inte bara prövats och testats i industrin, men är också lämplig för användning på resan och på kontoret. Detta gör K 411 perfekt för alla användare från tillverkningsindustrin eller branschrelaterade sektorer som letar efter en bra väska med stor funktionalitet.

Den största utmaningen när man utformar en väska för användning i industriell miljö är att olika användare har väldigt olika behov när det gäller väskans utformning, hantering och flexibilitet. Samtidigt har alla användare en sak gemensamt: deras sökande efter en högkvalitativ väska som kan förvara viktiga och värdefulla föremål. Medarbetare på fältet, i synnerhet, lägger stor vikt vid att se professionella ut och sticka ut från mängden.

Zarges är den enda tillverkaren som kan möta alla dessa krav med en lösning.

Företaget bygger vidare på de kända kvalitetsegenskaperna hos sina väskor för att utforma K 411 så att den passar flera olika användargruppers behov. Med K 411 etablerar Zarges också nya standarder inom industriella förvaringssystem och möter den ökade efterfrågan från kunder som behöver mer än bara konventionella lösningar i den dagliga verksamheten.

Som ett resultat har K 411 funktioner som är allt annat än standard. Tillgänglig i fem storlekar och med möjlighet att lägga till anpassade fodral kan väskan användas flexibelt som en resväska, instrumentväska eller presentationsväska.

Med en vikt på mellan 2,3 och 4,7 kg, är väskan också väldigt lätt - utan att för den sakens skull behöva kompromissa med dess robusthet.

En av de funktioner som gör den så robust är väskans innovativa plastskal som är helt repfritt, vilket gör det möjligt för behållaren att behålla sitt högkvalitativa utseende även efter att ha använts en längre tid.

- Våra kunder vet exakt vilka funktioner som är viktiga för dem: hög hållbarhet i kombination med elegans och modern design. De nöjer sig inte med något medelmåttigt, säger Patric Seger, vd på Zarges Sverige. Med K 411 erbjuder vi en produkt som möter kundernas högt ställda krav. Väskan uppfyller kraven i flera olika sektorer - både vad gäller funktionalitet, komfort och design.

K 411 finns nu att köpa från Zarges. Mer information finns på www.zarges.com

Om K 411

• Väskan finns i fem storlekar och dimensioner med en volym upp till ca 56 liter

• Ergonomiskt grepp för enkel hantering

• Skräddarsydda skuminsatser för att skydda föremål som transporteras

• Pluggar i kontrastfärg på topp, botten och bakstycke för stabilitet

• Integrerad mekanism som förhindrar oavsiktlig öppning med ett enkelt kombinationslås

Om Zarges

Zarges GmbH, med säte i Weilheim i Övre Bayern, är ett globalt företag med cirka 800 medarbetare och tre produktionsanläggningar i Europa. I Sverige finns Zarges i ett helägt dotterbolag. Innovativ teknik och omfattande erfarenhet av högkvalitativt aluminium gör Zarges till ett ledande företag inom de tre huvudbranscherna: Access - Förpackning, Transport och Lagring - Specialkonstruktion. Zarges-produkterna kombinerar aluminiets flera fördelar, såsom hög stabilitet med låg vikt, korrosionsbeständighet och flexibilitet. Zarges har rätt produkt för alla behov och kan även erbjuda skräddarsydda lösningar. Oavsett om det är för detaljhandeln, proffsen, näringslivet eller privatpersoner, värderar våra kunder Zarges som en pålitlig partner och drar nytta av den kvalitet, kompetens och omfattande service som de fått i många år efter att ha köpt Zarges-produkter.

För mer information se: www.Zarges.se

Patric Seger, vd
Zarges Sverige
patric@zarges.se

Inmema PR
Johan.nybom@inmema.com

Citat

Våra kunder vet exakt vilka funktioner som är viktiga för dem: hög hållbarhet i kombination med elegans och modern design. De nöjer sig inte med något medelmåttigt.
Patric Seger, vd på Zarges Sverige