Intentia offentliggör bokslutskommuniké för 2000

Intentia offentliggör bokslutskommuniké för 2000 Stockholm, Sverige -Intentia International AB (publ). (XSSE: INT B) kommer att offentliggöra sin bokslutskommuniké för år 2000 tisdagen den 30 januari klockan 14.00. Analytiker och media inbjuds till den efterföljande presskonferensen där Intentias VD Björn Algkvist och finansdirektör Håkan Gyrulf kommer att kommentera rapporten. Moderator är Fredrik Lithell, Carnegie. Presskonferensen hålls: Tisdagen den 30 januari kl. 15.00 på Intentias huvudkontor Vendevägen 89, Danderyd. Övriga möjligheter att ta del av presskonferensen Presskonferensen ges också via en telekonferens. För deltagande ring +44 208 240 8242 och för att vara säker på att bli uppkopplad i tid bör Du ringa upp 5-10 minuter innan konferensen börjar. Konferensen kommer dessutom att direktsändas på www.financialhearings.com. För ytterligare information, vänligen kontakta: Thomas Ahlerup Director Corporate Communication & Investor Relations Intentia International AB Telefon: +46-8-555 257 66 Fax: +46-8-555 259 99 Mobiltelefon: +46-708-54 56 66 e-post: thomas.ahlerup@intentia.se Eller Intentias informationsavdelning Telefon nummer +46-8-5552 5881 Om Intentia International AB (publ). Intentia International AB har sedan flera år inriktat sitt arbete på att uppfylla de behov man förutsåg skulle komma av den nya e-ekonomin. Intentia har utvecklat sin produkt Movex från ett traditionellt affärssystem till en fullständig lösning för e-collaboration som kan hantera alla krav som ställs av den nya ekonomin. Movex ger Intentias kunder nyckeln till framgång, med applikationer för Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Planning & Execution (SCPE), Partner Relationship Management (PRM), Business Performance Management (BPM) och e-business. Intentia är väl positionerat för att uppfylla marknadens behov när "e" (electronic) utvecklas till "c" (collaboration) och tillfredsställer sina kunders behov med en global organisation på över 3 800 anställda som arbetar med mer än 3 500 kunder i över 40 länder. Intentia är noterat på Stockholms fondbörs O-lista under beteckningen INT B. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00700/bit0002.pdf