Intentia tillkännager att LiFizz Inc., i West Palm Beach, Florida, har implementerat och gått i drift med det första Java-baserade affärssystemet, Movex NextGen Intentia meddelade idag att LiFizz, Inc i West Palm Beach, Florida har implementerat Movex NextGen, Intentias Java-baserade lösning för affärssystem, försörjningmodell och e-handel med IBM:s AS/400 som plattform. Chister Rosen och det berömda golfproffset Jesper Parnevik var med att starta LiFizz, som är USA:s distributör av LiFizz sortiment av brustabletter, mineraler och energidrycker tillverkade i Sverige. Företagets produkter har väckt ett starkt intresse i USA och är populära bland välkända idrottare och underhållare runt om i världen. I Nordamerika marknadsför sig LiFizz både via återförsäljare och via Internet. Enligt finansdirektör Dennis Littleworth, "har Movex NextGen visat sig vara en ideal lösning för LiFizz och passar utmärkt väl i vår plan att marknadsföra oss via såväl traditionella återförsäljare som via Internet. Vi lockades av den breda spann av möjligheter som Movex Java, inklusive e- handel, erbjuder, och vi blev också imponerade av Intentias noggranna och metodiska förhållningssätt till implementation". LiFizz implementerade Intentias affärssystem Movex för följande områden: ekonomi, försäljning, kundorder, inköp och distribution. I nästa steg planerar företaget att implementera Movex Web Shop 2.1, för att hantera Internet-försäljning på ett smidigt och effektivt sätt. Movex NextGen implementerades på en IBM AS/400-server. Littleworth kommenterar valet: "AS/400 erbjuder den pålitliga driftsäkerhet och den kraftiga skalbarhet som vi behöver för att vår affärsverskamhet ska kunna fortsätta växa över hela Nordamerika. LiFizz erbjuder ett sortiment som är innovativt och som ökar livskvaliten. Vi förväntar oss att kombinationen av AS/400 och Movex kommer att erbjuda en effektiv plattform för vår rörelses tillväxt". "För Intentia innebär detta att vi har bevisat kvaliteten hos NextGen- produkten, och att satsningen på Java har börjat betala sig", säger Johan Berg, VD för Intentia R&D. "Movex NextGen har visat sig ha en imponerande kapacitet vad gäller skalbarhet och prestanda när den körs på en AS/400", sammanfattar Johan Berg. Movex NextGen är den hundraprocentiga Java-versionen av Intentias världsberömda affärssystem för c-business. För ytterligare information, var vänlig kontakta: Dennis Littleworth Finansdirektör LiFizz Inc. West Palm Beach, Florida Tel.: +1-561-687-5270 e-mail: dennisl@lifizz.com Thomas Ahlerup Informationsdirektör Intentia International Tel. +46-8-5552 5766 e-mail:thomas.ahlerup@intentia.se Om Intentia International AB (publ). Intentia International AB förutsåg redan för flera år sedan vilka behov som skulle uppstå i den nya e-ekonomin och inriktade sitt arbete på att kunna uppfylla de behoven. Intentia har utvecklat sin produkt Movex från ett traditionellt affärssystem till en fullständig lösning för e- collaboration som kan hantera alla krav som ställs av den nya ekonomin. Movex ger Intentias kunder nyckeln till framgång, med applikationer för Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Planning & Execution (SCPE), Partner Relationship Management (PRM), Business Performance Management (BPM) och e-business. Intentia är väl positionerat för att uppfylla marknadens behov när "e" (electronic) utvecklas till "c" (collaboration) och tillfredsställer sina kunders behov med en global organisation på över 3800 anställda som arbetar med mer än 3500 kunder i över 40 länder. Intentia är noterat på Stockholms fondbörs O-lista under beteckningen INT B. Besök Intentia på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/14/20000613BIT00990/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/14/20000613BIT00990/bit0002.pdf