Intentias kvartalsrapport offentliggörs

Intentias kvartalsrapport offentliggörs Intentias kvartalsrapport Q3 kommer att offentliggöras tisdag den 24 oktober klockan 14.00. I en efterföljande telefonkonferens kommenterar VD Björn Algkvist och finansdirektör Håkan Gyrulf resultatet. Telekonferensen hålls onsdag den 24 oktober kl. 15.00. Konferensen kommer att direktsändas och för att vara säker på att bli uppkopplad i tid bör Du ringa upp 5-10 minuter innan konferensen. För att lyssna på telekonferensen, ring +44 208 240 82 41. För ytterligare information, vänligen kontakta Thomas Ahlerup Director Corporate Communication Intentia International AB Telefon: +46-8-555 257 66 Fax: +46-8-555 259 99 Mobiltelefon: +46-708-54 56 66 e-post: thomas.ahlerup@intentia.se Om Intentia International AB (publ) Intentia International AB har sedan flera år inriktat sitt arbete på att uppfylla de behov man förutsåg skulle komma av den nya e-ekonomin. Intentia har utvecklat sin produkt Movex från ett traditionellt affärssystem till en fullständig lösning för e-collaboration som kan hantera alla krav som ställs av den nya ekonomin. Movex ger Intentias kunder nyckeln till framgång, med applikationer för Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Planning & Execution (SCPE), Partner Relationship Management (PRM), Business Performance Management (BPM) och e-business. Intentia är väl positionerat för att uppfylla marknadens behov när "e" (electronic) utvecklas till "c" (collaboration) och tillfredsställer sina kunders behov med en global organisation på över 3 800 anställda som arbetar med mer än 3 500 kunder i över 40 länder. Intentia är noterat på Stockholms fondbörs O-lista under beteckningen INT B. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00710/bit0002.pdf